Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów - KPiR

Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów to prosta i przejrzysta ewidencja, w której zapisuje się zdarzenia gospodarcze następujące w firmie – przychody i koszty. KPiR to podstawa pozwalająca wyliczać zaliczki na podatek dochodowy dla firm korzystających z zasad ogólnych lub podatku liniowego.

Księgę Przychodów i Rozchodów, czyli tzw. uproszczoną księgowość, mogą prowadzić jednoosobowi przedsiębiorcy, którzy:

  • korzystają z opodatkowania na zasadach ogólnych lub z podatku liniowego,
  • jednocześnie spełniają status małego podatnika, tzn. wysokość ich przychodu wraz z podatkiem VAT nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym 2 mln euro.

Biuro Rachunkowe Komfort zajmie się Twoją KPiR:

  • księgowanie dokumentów do podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
  • wyliczanie zaliczek podatku dochodowego,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
  • sporządzanie i przekazywanie do właściwego urzędu rocznych rozliczeń podatkowych,
  • prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy
Scroll to Top