Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów - KPiR
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów to prosta i przejrzysta ewidencja, w której zapisuje się zdarzenia gospodarcze następujące w firmie – przychody i koszty. KPiR to podstawa pozwalająca wyliczać zaliczki na podatek dochodowy dla firm korzystających z zasad ogólnych lub podatku liniowego.
Księgę Przychodów i Rozchodów, czyli tzw. uproszczoną księgowość, mogą prowadzić jednoosobowi przedsiębiorcy, którzy:
- korzystają z opodatkowania na zasadach ogólnych lub z podatku liniowego,
- jednocześnie spełniają status małego podatnika, tzn. wysokość ich przychodu wraz z podatkiem VAT nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym 2 mln euro.
Biuro Rachunkowe Komfort zajmie się Twoją KPiR:
- księgowanie dokumentów do podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
- wyliczanie zaliczek podatku dochodowego,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
- sporządzanie i przekazywanie do właściwego urzędu rocznych rozliczeń podatkowych,
- prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy